Gruźlica – zapomniana choroba wraca na światowe salony❗ Czy grozi nam globalna epidemia? 🌍
Gruźlica – zapomniana choroba wraca na światowe salony❗ Czy grozi nam globalna epidemia? 🌍
Gruźlica – zapomniana choroba wraca na światowe salony❗ Czy grozi nam globalna epidemia? 🌍

Synergia nauki, zdrowia i rozwoju. Eksperci Wydziału Zarządzania UW o wyzwaniach w branży farmaceutycznej

Co o lekach biologicznych muszą wiedzieć farmaceuci, jak „reklamować” produkty farmaceutyczne, kiedy zastosowanie leku w trybie off-label jest zasadne i jak można sklasyfikować konsumentów odwiedzających apteki - to tylko kilka zagadnień poruszonych w trakcie konferencji Medycyna, Farmacja i Biznes - Synergia Nauki, Zdrowia i Rozwoju, zorganizowanej przez Wydział Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego.
Budynek Wydziału Zarządzania, w którym odbyła się Konferencja Medycyna Farmacja Biznes Synergia Nauki Zdrowia i Rozwoju
Źródło: Materiały Partnera
Spis treści

Rynek farmaceutyczny przechodzi na przestrzeni ostatnich lat dynamiczne zmiany, napędzane postępami w nauce, zmieniającymi się potrzebami zdrowotnymi oraz ewolucją biznesowych strategii. Innowacje w badaniach i rozwoju, starzejąca się populacja oraz nowe regulacje kształtują przyszłość tej fascynującej branży. Medycyna i biznes to kluczowe sfery dla dobrego funkcjonowania i rozwoju społeczeństwa. W dzisiejszych czasach, nauka i przedsiębiorczość są ściśle powiązane, a budowanie mostów między nimi, dzielenie się pomysłami, wiedzą i zasobami, jest niezbędne dla postępu. Tematyka ta była głównym punktem dyskusji podczas konferencji „Medycyna, Farmacja i Biznes – Synergia Nauki, Zdrowia i Rozwoju”, która odbyła się na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego.

Panel poświęcony ewolucji zachowań konsumenckich w aptekach pokazuje, jak wiele osób dziś aktywnie i świadomie poszukuje rozwiązań, które pozwolą żyć dłużej w zdrowiu. Z przeprowadzonych badań wynika, że możemy podzielić Polaków na lojalnych pacjentów, zdrowych konsumpcyjnych entuzjastów i pragmatycznych chorych. To ciekawe dane, ponieważ pokazują one nasze podejście do dobrostanu zdrowotnego, ale też perspektywę rozwoju rynku farmaceutycznego i zapotrzebowanie konsumentów. Dzięki prelekcji poświęconej reklamie mogliśmy natomiast zgłębić zagadnienia prawne związane z tą dziedziną. Zdrowie ludzi, rozwój nauki i możliwości komercjalizacji są dziś w synergii jak nigdy wcześniej- mówi dr hab. Monika Skorek, prof. UW, Prodziekan Wydziału Zarządzania UW i kierownik studiów podyplomowych Marketing Produktów Farmaceutycznych.

Źródło: Materiały partnera

Reklama

Farmacja nowej generacji

Pierwszy panel tematyczny, prowadzony przez dr hab. Annę Kowalczuk, zatytułowany „Farmacja nowej generacji oraz doskonałość w zarządzaniu – ludzie, marka własna, projekty naukowe”, obejmował tematy związane z project managementem i promocją marki własnej w kontekście pracy naukowej. Uczestnicy mieli okazję dowiedzieć się o najnowszych lekach nowej generacji oraz o metodach zarządzania projektami naukowymi.

Prezentację wygłosił również prof. dr hab. Krzysztof Marycz, CEO i założyciel International Institute of Translational Medicine (MIMT), reprezentujący University of California w Berkeley i HAAS Business School (USA). Podczas swojego wystąpienia przedstawił problematykę związaną z lekami biologicznymi i wyzwaniami dla zawodów poza medycznych. Prof. Marycz wskazał, że farmaceuci powinni znać mechanizmy działania leków biologicznych, ich wskazania oraz przeciwwskazania. Jego zdaniem kluczowe kompetencje w tym obszarze obejmują m.in. wiedzę kliniczną, umiejętności prowadzenia pacjentów czy znajomość regulacji prawnych.

Reklama

Wyzwania okresu przejściowego

Druga część wydarzenia, „Wyzwania okresu przejściowego dla producentów wyrobów medycznych wg rozporządzeń MDR i IVDR”, skoncentrowała się na regulacjach prawnych dotyczących wyrobów medycznych. Dyskusje dotyczyły nowych wymogów, przed którymi stoją producenci w obliczu nowych regulacji.

Reklama

Profesjonalna apteka

W panelu „Profesjonalna Apteka: aspekty prawne, psychologiczne i konsumenckie” zaprezentowane zostały wyniki badań dotyczących zachowań klientów aptek. Omówiono również innowacyjne narzędzia marketingowe, które znajdują zastosowanie na rynku farmaceutycznym, wpływając na interakcje z klientami i poprawę jakości świadczonych usług.

Reklama

Ewolucja opieki zdrowotnej

Konferencję zamknął panel zatytułowany „Ewolucja opieki zdrowotnej - finanse, przekształcenia, świadczenie usług zdrowotnych” prowadzony przez prof. dr hab. n. med. Józefa Haczyńskiego. Dyskusje dotyczyły zmian w finansowaniu opieki zdrowotnej, przekształceń organizacyjnych oraz przyszłości świadczenia usług zdrowotnych.

Wydział Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego już od 20 lat zajmuje się kształceniem kadry zarządczej z sektora ochrony zdrowia oraz rynku farmaceutycznego. Teraz chcemy jeszcze mocniej zaangażować się w takie obszary jak medycyna, farmacja i biznes. Nasza konferencja obfitowała w tematy dotyczące farmacji nowej generacji, wyzwań dla producentów wyrobów medycznych oraz ewolucji opieki zdrowotnej, jednak jest to tylko przedsmak tego, z czym w toku studiów podyplomowych - Marketing Produktów Farmaceutycznych, będą mieli styczność studenci. Przygotowany przez nas roczny program studiów gwarantuje solidną wiedzę i otwiera liczne możliwości na rynku pracy, dając absolwentom przewagę konkurencyjną - mówi prof. dr hab. Grzegorz Karasiewicz, Dziekan Wydziału Zarządzania UW.

Reklama

Źródło: Materiały partnera

Reklama

Marketing produktów farmaceutycznych na WZ UW

Przyszłość rynku farmaceutycznego będzie kształtowana przez dalszy rozwój innowacyjnych terapii oraz zapewnienie ich dostępności i przystępności cenowej na całym świecie. Kluczowym elementem będzie współpraca między sektorem publicznym a prywatnym, która pozwoli skutecznie stawić czoła wyzwaniom stojącym przed tą branżą. Odpowiedzią na potrzeby biznesowe jest nowy kierunek studiów podyplomowych na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego - Marketing Produktów Farmaceutycznych. Program rozwija umiejętności marketingowe studentów, oferując najwyższy poziom wiedzy zgodny z realiami polskiego rynku.

Po ukończeniu kierunku absolwenci mają wiele możliwości zatrudnienia w różnych sektorach rynku farmaceutycznego i branżach pokrewnych. Mogą realizować się w koncernach farmaceutycznych w działach marketingu i sprzedaży, tworząc i realizując strategie marketingowe. W pionach badań i rozwoju (R&D) mogą współpracować przy badaniach nad nowymi lekami i promocji innowacyjnych rozwiązań. Praca w agencjach marketingowych i PR specjalizujących się w farmacji oferuje możliwości tworzenia kampanii marketingowych, brandingu i komunikacji PR, a także zarządzania kampaniami online, mediami społecznościowymi, SEO/SEM oraz content marketingiem. W hurtowniach farmaceutycznych i firmach dystrybucyjnych absolwenci mogą zajmować się planowaniem i realizacją strategii sprzedażowych, współpracą z aptekami i szpitalami.

Apteki i sieci apteczne również oferują możliwości w zakresie marketingu lokalnego, tworzenia kampanii promocyjnych i zarządzania relacjami z klientami, a także w optymalizacji asortymentu i promowaniu produktów OTC. Organizacje ochrony zdrowia, takie jak instytuty badawcze i jednostki naukowe, oferują współpracę przy projektach badawczo-rozwojowych i marketingu naukowym, a organizacje pozarządowe zajmują się promocją zdrowia i kampaniami edukacyjnymi.

Absolwenci mogą również znaleźć pracę w startupach i innowacyjnych projektach, na przykład w firmach biotechnologicznych wprowadzających nowe produkty na rynek, czy w telemedycynie, zajmując się marketingiem usług zdrowotnych online. Możliwości są nieograniczone, a stale rozwijająca się branża farmaceutyczna wciąż potrzebuje ekspertów z aktualną i ugruntowaną wiedzą.

Partnerem merytorycznym konferencji był CeCert Sp. z o. o. Jako patroni honorowi konferencję wsparli AstraZeneca, Adamed Pharma, Zakład Farmaceutyczny AMARA sp. z o.o., Naczelna Izba Aptekarska, Strategia Personalizacji Leczenia.

***

Wydział Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego (WZ UW) to najstarszy wydział zarządzania w Polsce i najstarsza w Europie Środkowo-Wschodniej jednostka kształcąca w zakresie zarządzania. WZ UW powstał w 1972 r. Od 1991 r. WZ UW prowadzi prestiżowy program studiów EMBA, od 2007 r. nieprzerwanie otrzymuje prestiżową akredytację AMBA. W 2017 r. WZ UW otrzymał akredytację EQUIS – jedną z 3 najważniejszych akredytacji dla uczelni biznesowych na świecie. W 2022 r. WZ otrzymał akredytację AACSB i tym samym zdobywa tzw. „trzy korony” – trzy najważniejsze międzynarodowe akredytacje. Wydział Zarządzania posiada 5 na 5 tzw. palmes of excellence przyznawanych najlepszym uczelniom i wydziałom biznesowym na świecie.

Wydział Zarządzania UW jest dumnym przedstawicielem polskiej edukacji biznesowej na arenie międzynarodowej i kontynuuje swoją misję formowania przyszłych liderów biznesu, gotowych na wyzwania globalnego rynku. WZ UW aktywnie angażuje się we współpracę z biznesem, partnerem wydziału są m.in.: Bank Millennium, Santander Bank, PwC, Henkel, KPMG, Mars, P&G, Bank Pekao, Schneider Electric, L’Oréal, Alior Bank, Makro, Sii.

Informacja prasowa

Czy ten artykuł był dla Ciebie pomocny?
Dziękujemy za przeczytanie naszego artykułu do końca.
Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami na
temat zdrowia i zdrowego stylu życia,
zapraszamy na nasz portal ponownie!
Specjaliści współpracujący z medme
25674

Wojciech Ziółkowski

magister farmacji

Poznaj mnie
25626

Katarzyna Kulig

dermatolog i wenerolog

Poznaj mnie
25675

Marzena Rojek-Ledwoch

dietetyczka, psychodietetyczka

Poznaj mnie
25676

Kamila Pawłowska

dietetyk kliniczny, psychodietetyk

Poznaj mnie
25625

Sylwia Borowska

doktor nauk farmaceutycznych

Poznaj mnie
25886

Magdalena Grosiak

diagnosta laboratoryjny

Poznaj mnie
25887

Magdalena Rutkowska

lekarz weterynarii

Poznaj mnie
25879

Anna Lewandowska

psychiatra dziecięcy

Poznaj mnie
25888

Jolanta Woźniak

prawnik

Poznaj mnie
Pokaż wszystkich
Więcej z kategorii Wiadomości
Chcesz zmienić kolor oczu? Użyj lasera
Muszki owocówki - skąd się biorą i jak się ich pozbyć? Domowe sposoby
Muszka owocówka z bliska
Sztuczna inteligencja w medycynie: gdzie AI już się stosuje, gdzie jeszcze może być wdrożona?
Minimalistyczne i symboliczne przedstawienie sztucznej inteligencji w medycynie. Centralna część obrazu to ludzka sylwetka nakładająca się z cyfrowymi obwodami i ikonami związanymi z AI, takimi jak sieci neuronowe, punkty danych i wzorce algorytmów. Tło j
Podobne artykuły
Infografika przedstawiająca salę szpitalną przygotowaną do radioterapii w pozycji pionowej
Radioterapia w pozycji pionowej: rewolucja w precyzji leczenia nowotworów
biedronka azjatycka
Biedronka azjatycka - jak się jej pozbyć? Ugryzienie i zwalczanie
Długość życia po chemioterapii - chory mogą żyć dłużej!
Przyrządy kuchenne wykonane z czarnego plastiku
Czarny plastik w kuchni. Czy przybory kuchenne mogą szkodzić zdrowiu?
Pacjent chory na stwardnienie rozsiane
Mam stwardnienie rozsiane - relacja pacjenta z forum

Reklama


Rewolucja w precyzji leczenia nowotworów 🙌
Sprawdź!