Jak podaje Narodowy Fundusz Zdrowia, na infolinię można dzwonić od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-18:00. Warto jednak potwierdzić dostępność konkretnego leku dzwoniąc do wskazanej przez konsultanta apteki.
Jaki jest numer na infolinię NFZ?
By połączyć się z konsultantem należy zadzwonić pod bezpłatny numer 800 190 590. Następnie zgłosi się automatyczna sekretarka, która poprosi o wybranie tematu rozmowy.
Żeby nawiązać rozmowę właśnie z konsultantem od leków należy na klawiaturze telefonu wybrać cyfrę 3. Kolejnym krokiem jest już rozmowa z konsultantem, który podpowie, gdzie można kupić dany lek.
Reklama
Czego dowiesz się dzwoniąc na infolinię?
Przede wszystkim konsultant powie, w które aptece można znaleźć dany lek. Jednak NFZ podkreśla, iż przed wizytą w tej aptece warto do niej zadzwonić i upewnić się czy lek faktycznie jest dostępny na miejscu. Numer do konkretnej apteki również poda konsultant podczas rozmowy.
Ważne jest również, że konsultant nie może udzielać żadnych porad medycznych, a więc nie należy dzwonić na infolinię z pytaniami na temat dawkowania danego leku, o jego zamiennikach czy z prośbą o rezerwację leków w aptece. Te szczegóły należy ustalać z lekarzem lub farmaceutą.
Źródło: Narodowy Fundusz Zdrowia
Czytaj również: