Aspekty prawne promocji gabinetu
Zarówno w Ustawie z dnia 15 kwietnia o działalności leczniczej, jak i w Kodeksie Etyki Lekarskiej podkreślone jest, że informacje podawane przez lekarza nie mogą nosić cech reklamy, a sam jego wizerunek nie może być wykorzystany do celów komercyjnych.
W praktyce każde działanie mające na celu zachęcanie i przekonywanie potencjalnego pacjenta o przewadze nad konkurencją jest zabronione. Mamy więc tu na myśli techniki reklamowe, które miałyby zapewniać odbiorcę np. o skuteczności i czasie leczenia czy jakości sprzętu medycznego. Zabronione są więc działania mające nakłonić do wyboru konkretnego lekarza bądź placówki.
Ważne: Niedostosowanie się podmiotu medycznego do wytycznych z ustawy skutkuje sankcjami dyscyplinarnymi i wykroczeniowymi.
Wybierając Medfile EDM nie musisz martwić się o wszystkie aspekty prawne. Nasi specjaliści pomogą Ci nie tylko w obsłudze oprogramowania gabinetowego, ale także doradzą, jak wykorzystać jego pełen potencjał - w tym marketingowy.
Reklama
Reklama gabinetu zgodna z prawem - czyli jaka?
Co więc zgodnie z powyższą ustawą i Kodeksem Etyki Lekarskiej jest dozwolone? Lekarz może podawać informacje o zakresie i rodzajach udzielanych świadczeń, a opinia zawodowa lekarza może być tworzona jedynie poprzez wyniki jego pracy.
Informacje, które można zawierać w swoich komunikatach:
- Imię, nazwisko
- Tytuł zawodowy
- Stopień naukowy
- Specjalizacje
- Szczególne uprawnienia
- Dane kontaktowe
- Miejsce przyjęć
- Grafik dostępności
- Cennik usług
- Sposób płatności
Reklama
Postaw na dobre treści w Internecie
Kolejną możliwością dbania o swój wizerunek jest możliwość przekazywania informacji o działaniach dydaktycznych i badawczych prowadzonych przez danego lekarza.
Lekarz bądź specjalista ma również prawo do tworzenia edukacyjnych treści prozdrowotnych. Ten rodzaj komunikacji jest dopuszczony przez Naczelną Radę Lekarską.
Nasuwa się więc pytanie gdzie umieszczać tego typu treści i w jaki sposób je komunikować?
Reklama
Komunikacja marketingowa gabinetu lekarskiego w Internecie
Marketing podmiotów leczniczych jest wymagający. Poprzez wprowadzone regulacje prawne promocja usług medycznych wymaga od lekarza dobrze zaplanowanych działań marketingowych, prowadzonych zgodnie z prawem.
Warto postawić na gotowe rozwiązania, dzięki którym minimalnym kosztem można pozyskać nowych pacjentów i budować swój wizerunek eksperta.
Do dozwolonych sposobów komunikacji należą:
- Strona internetowa lekarza / placówki medycznej
- Działania w mediach społecznościowych
- Portale z wizytówką online specjalistów z opiniami pacjentów
- Artykuły prozdrowotne i edukacyjne
- Komentarze eksperckie do artykułów
- Udzielanie wywiadów
Reklama
Wybierz gotowe rozwiązania
Możesz zdecydować się na stworzenie dobrej jakości strony internetowej podmiotu leczniczego, komunikację się z pacjentami za pomocą mediów społecznościowych i tworzenie treści prozdrowotnych.
Jeżeli z jakichś względów nie chcesz poświęcać na to czasu i pieniędzy, my proponujemy Ci gotowe rozwiązanie, jakim jest elektroniczna dokumentacja medyczna Medfile®.
Wybierając Medfile EDM nie wybierasz jedynie oprogramowania gabinetowego. Dołączając do nas otrzymujesz e-wizytówkę, która jest dobrze widoczna w sieci.
Wizytówka online w domenie Medfile® zawiera wszystko, czego potrzebujesz:
- Zdjęcie profilowe
- Specjalizacje - np. internista, lekarz rodzinny
- O mnie - doświadczenie zawodowe
- Wykształcenie - dane o uczelni, stopień naukowy
- Leczone schorzenia
- Adres gabinetu - adres dla wizyt stacjonarnych
- Świadczone usługi wraz z cennikiem - zakres usług wraz z cenami
- Galeria - dyplomy, certyfikaty i zaświadczenia
- Strona placówki medycznej - link do strony www placówki medycznej